Onsdag! =)

Så är vi redan framme på onsdag & idag fortsatte det regna, jag fortsatte snora & nysa & mannen har även idag semester & var iväg på sittt håll hela dagen. Han har 3 dagar semester denna veckan för att ägna sig åt lite egna projekt & det märks på honom att han trivs med det han håller på med!
Han var hemma när jag & barnen kom hem så vi hjälptes åt med att fixa middag & åt tillsammans innan han for iväg igen & barnen åkte till scouterna. Så jag hade ett par timmar egentid ihop med Gangster som ägnade tiden åt att sova så jag ringde en kompis & pratade bort en stund. Hostar & nyser gör jag fortfarande men mår betudligt bättre än igår. Skönt!
 
Dagens middag var en riktig höjdare; här kommer receptet! =)
 
 Biff i egenrörd garam masala
  • 4 portioner jasminris
  • ca 600 gram nötinnanlår
  • 1 gul lök
  • 125 gram champinjoner
  • 1 msk smör
  • 1 burk hela skalade tomater
  • 1 dl vispgrädde
  • 1 msk soja
  • Garam masala:
  • 1 krm fänkålsfrön
  • 1 krm koriander
  • 1 krm ingefära
  • 2 krm oregano
  • 2 krm svartpeppar
  • 1 krm spiskummin
  • 1 krm cayennepeppar
  • 1 krm kanel
  • 1 tsk curry
  • 0,5 huvud isbergssallad
  • 0,5 gurka
  • 1 tomat

 

  1. Börja med att mortla ihop din garam masala.
  2. Koka riset enligt anvisningarna på paketet. 
  3. Skiva köttet tunt och strimla det sen fint. Strimla även löken och skiva svampen.
  4. Smält smör i en stekpanna och stek sen köttet tillsammans med löken, svampen och kryddorna. Häll på tomater, grädde och soja. Låt det puttra i 10 minuter. Gör undertiden salladen.
  5. Strimla salladen, skiva tomaten och gurkan.
  6. Servera.
Tips: Om du vill och om du har så är kardemumma en riktig smakhöjare i denna rätt.
 
 ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
 
Jag fuskade lite idag & struntade i att mortla ihop egen garam masala, jag köpte en färdigblandad på ICA. Jättegod var den!
Jag älskade denna rätt & ger den 5 stekpannor rakt av, de yngre deltagarna i smakpanelen gav den 3 stekpannor med viss tvekan!
 
När barnen somnat så passade jag på att blogga & kika på de sista avsnitten av "Svenska Hjärtan"; snart är mitt maraton över för den här gången. Jag älskar den serien, en riktig klassiker!
Nu blir det te m massor av honung i & sen avslutas även denna dagen med ett hett bad; allt för att alla bacillerna ska packa sig iväg & flytta! Måste vara helt frisk & pigg tills lördagens resa, längtar ihjäl mig efter att komma iväg & träffa alla underbara människor då!
 
Var rädda om er & varandra!
Kram =)

Kommentarer
Postat av: Linda Hagelvik

Ja visst är det smidigt med matkasse :)
vi kör varannan vecka och det funkar perfekt med vardagen då.
Längtar så efter att träffa er alla på lördag !!
Tänk vad de växer de små liven, snart 5 månader nu <3

Kram

2012-10-04 @ 14:31:00
URL: http://www.teddywoods.se



Postat av: David

Vet du hjärtat ... mina projekt är riktigt kul ;)
Tack för att du förstår ... Love you

2012-10-04 @ 22:01:49




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0