Händelserik dag!

Vi startade dagen med att packa picknickfika till både 2- & 4-benta familjemedlemmar & drog sen till Stadsparken lagom när målaren dök upp för att måla om vårt badrum på nedervåningen. (nej; de är fortfarande inte klara med renoveringen....)
Det var dax för Gangster att premiäråka i sin bilbur & han var så duktig när jag satte in honom i buren & stängde den. Han tuggade lite på sitt tuggben som låg därinne & allt var frid & fröjd.....tills bilen började rulla....
Han pep & småskällde om vartannat ett tag men det verkade inte vara någon risk att han kräktes så vi fortsatte vår färd. Simon satt med jämna mellanrum & kikade bakåt på honom & berättade vad han hade för sig för oss andra! Efter en liten stund blev han tyst & Simon sa att han hade lagt sig ner så vi åkte hela vägen som vi hade planerat. När vi kom fram så satt han så fint i sin bur & väntade på att jag skulle öppna dörren & sätta fast kopplet innan jag lyfte ner honom. David hällde upp vatten till honom så han fick dricka innan promenaden mot parken fortsatte.
VI gick till fågeldammen för att mata fåglarna & medans barnen smulade ut bröd åt fåglarna så gjorde Gangster små utfall mot fåglarnas håll som för att skrämma bort dem men jag tror att han i själva verket var ute efter brödet vi hade lagt ut till dem! Han äter verkligen allt han kommer åt....hela tiden....*suck*

Vi fortsatte promenaden upp till lekplatsen & dukade upp vårt fika samtidigt som Gangster fick sin lunch serverad! Alla 5 fikade & när vi var klara så gick barnen iväg till klätterställningarna & själv tog jag en promenad med den lille sötbollen.
När vi kom tillbax så somnade han på Davids arm på filten vi hade lagt ut på gräsmattan. Så sött!

På väg tillbax till bilen gick vi vägen förbi hagarna där påfåglarna, fåren & lamadjuren finns & jisses vad spännande det var med får tyckte Gangster! Han hade nog suttit kvar där ännu om vi inte hade lockat med oss honom till bilen!
Innan vi åkte hem så tog vi en sväng förbi June Hundklubb där jag ska gå på valpkurs med honom. Så nu vet jag var det ligger & hur jag ska köra för att komma dit. Längtar verkligen efter att få börja där, känns som att mycket jag funderar på kommer att lösa sig efter den kursen! Önskar att jag redan nu kunde förstå vad det är han vill säga när han "pratar" med mig, jag ser så tydligt att han vill något men det är långt ifrån varje gång som jag kan läsa hans signaler rätt, men jag försöker & blir ibland väldigt frustrerad när jag känner att jag inte förstår eller kan det jag vill kunna, men jag gör verkligen allt jag kan för att bli en så bra hundägare som möjligt.
När vi kom hem igen så gick David & barnen in med Gangster medans jag drog till ICA för att handla lite mat.
Vid halv 5 kom mamma & Torbjörn på en fika & vi hade fixat våfflor till kaffet. Det smakade mums med grädde & jordgubbar till. De tyckte, precis som alla andra som träffat hårbollen, att han var galet söt naturligtvis!
Eftermiddag bjöd även på en allra första lekstund tillsammans med grannens lille Alfons som är en chihuahua & de kom kanonbra överrens från första stund våra små killar! Det var riktigt kul att se Gangster tillsammans med en annan hund & han hade verkligen jätteroligt. När Alfons & hans matte (Jenny) gick hem så la han sig mitt på gräsmattan & toksomnade i en & en halv timme. Inte förrän Jenny skulle gå kvällspromenaden med Alfons & passerade precis utanför vår grind så hoppade Gangster upp & fick syn på Alfons & ville direkt leka igen! Men med tanke på allt bus & alla äventyr han hade varit med om idag så bestämde vi att de kan få leka en stund imorgon igen.
 
 
Kvällen avslutade jag med att, trodde jag, ta en mysstund med pälsbollen & borsta/kamma honom så han skulle bli riktigt fin & fluffig i pälsen. Hej vad det sket sig, han var inte alls på rätt humör för det kan jag tala om; han var alldeles för busig & upppspelt så det blev en lång kamp om vem som var envisast & till slut "vann" jag & fick borsta/kamma hela honom bortsett från magen. Priset jag fick betala för det var en rödrandig vänsterarm då han satte sina sylvassa tänder på min arm & jag vart rädd så jag drog bort den vilket resulterade i att armen blev rödrandig av små blodiga "revor". Inte så jäkla skönt kan jag lova er men skam den som ger sig, vi har en fluffig liten kille här nu som är bortstad även på magen (tack David!)
Precis när det var dax att plocka in allt från trädgården & stänga altandörren så kom en annan av mina mysiga grannar, Samira, & ropade på mig. Hon har tidigare lånar ut en hel massa "Härliga Hund" tidningar till mig & nu ikväll kom hon med en bok hon har pratat om tidigare som jag fick låna. Boken heter "Stora boke om att skaffa & leva med hund" av Åsa Ahlbom & Anders Hellgren. Den handlar om modern träning, beteénde & psykologi. Jag ser fram emot att få sätta mig ner & plöja igenom dem. Vilka goa grannar man har, bara den sista veckan så har jag börjat prata med flera av dem (alla hundägare, naturligtvis!) på ett annat sätt än tidigare; känns gött att ha ännu fler vänner bland grannarna här på Solsidan än vad vi hade tidigare. Man kan banne mig bo sämre i ALLA avseénden!
Nu ska jag kolla igenom fb, bläddra lite i den "nylånade" boken & sen blir det ett härligt bad. Imorgon kommer hantverkaren igen i ottan för att, förhoppningsvis, göra klart vårt badrum på bottenvåningen. Sen är det lugnt med renoveringar i ett par veckor tills golvläggaren kommer & lägger in ny matta i hallen & båda sovrummen nere, men det blir inte förrän i augusti så det är ett tag kvar tills dess!
 
Var rädda om er & varandra!
Kram  =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0