Träningsvärk, solsken & väntans tider!




Äntligen verkar det som att våren har hittat även oss här på Solsidan, det är riktigt härligt utomhus nu & snart borde det vara dax att plantera blommorna i blomlådorna. Snart, snart så kommer vi att kunna sitta ute på altanen & fika & äta igen; så mysigt. Jag, som aldrig har gillar våren tidigare, längtar snart ihjäl mig efter sol & värme då man kan vara ute i trädgården all sin lediga tid. Underbart!
Mindre underbart är det faktum att träningsvärken från helv&%#et bor i min kropp idag. Ett tufft zumbapass i söndax plus en timmes powerwalk igår gör sig påmind idag, men träningsvärk är skön värk eftersom man gjort lite nytta för sin otränade kropp & jag kan gärna ta att det känns ett par dagar efterråt!



Idag ligger sonen hemma sjuk med feber, ont i halsen & hosta - lika säkert som amen i kyrkan är det faktum att när vädret växlar så blir någon av knattarna sjuk... =(  Jaja, inte så mycket att göra åt, jag vabbar idag & imorgon så hoppas vi att vi är tillbax i matchen igen på torsdag!



Annars trillar livet på som vanligt, vi går alla 4 & räknar ner dagarna fram till att valparna ska komma nu! Den 11 maj tittar de ut om allt går enligt planerna & det är så himla spännande nu.
Jag läser bloggen där uppfödaren skriver varenda dag & har börja surfa runt lite efter information om allt möjligt som har med valpköp att göra, vad för prylar man kan tänkas behöva skaffa innan ulltussen flyttar hem till oss, vad för alternativ det finns när det gäller försäkringar, valpkurser & leksaker! Det är en riktig djungel att ta sig igenom men de flesta av alla mina/våra frågor brukar upppfödaren ha svar på & när vi ska hälsa på vår nya familjemedlem så kommer vi säkert att diskutera en massa såna frågor oxå.
Jag är inte så orolig över att inte veta hur allting funkar innan vi sitter där, jag är säker på att vi kommer vara fulla av kunskap när vi blir 5 i familjen. Hur som haver så kommer det att bli galet spännande att få äran att ta hand om en av guldklimparna.
Den enda nackdelen är väl att det kommer att dröja 4 veckor från att de fötts till att vi får träffa dem, men tiden har ju gått galet fort fram tills nu & med tanke på hur mycket uppfödaren uppdaterar hemsidan så känns det som att man är där hela tiden trots allt!

Avslutar med några bilder från förra årets kull när de var så gamla som vår älskling kommer att vara när h*n flyttar hem till oss i sommar!



Alla valparna på dessa bilder är alltså halvbrorsor till vår lill* ulltuss! Underbart söta valpar som har växt upp till fantastiskt vackra hundar!

Nu --------------> matdax, säger sjuklingen så det är väl bäst att fixa lite käk då!!!
Kram C =)

Kommentarer
Postat av: Linda

Titta så fina bubblor det blir när man kommenterar! =)

2012-04-25 @ 13:05:17
URL: http://paivy.se



Postat av: Tinna

Coolt, sis! Går det att andra färgen på bubblorna? Skulle vilja ha dem rosa isf! <3

2012-04-25 @ 17:49:23



Postat av: Tinna

Love ya, sis! Thx <3

2012-04-27 @ 08:24:12



Postat av: Mia

Hej!



Fin bloggen har blivit:) kram

2012-04-27 @ 11:43:00
URL: http://trollemia.blogg.se/



Postat av: Tinna

Jag har en duktig lillasyster,Mia! Jag säger hur jag skulle vilja ha den & då bara fixar hon det på ett kick! Önskar jag kunde göra sånt oxå men antar att jag är körd på det området!!! =)

2012-04-27 @ 14:10:48




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0