En alldeles vanlig vardaxonsdag....

Efter ett, som alltid, galet roligt arbetspass drog jag & hämtade kidsen på fritids. Sen bar det direkt hem för att fixa middag & plocka i & ur barnens skolväskor/gympapåsar & min jobbväska.
Middag fixades & idag vart det, på barnens begäran, dax för spagetti & köttfärsås....igen....Vi skulle kunna köra samma veckomeny vad gäller middagar varenda vecka utan att de små skulle protestera; plättar/pannkakor, korv stroganoff m ris, kycklinggryta m ris, pytt-i-panna m stekt ägg & rödbetor & pasta m köttbullar...och DÄR har ni den mest älskade menyn familjens arvingar kan tänka sig så gissa vilka 5 maträtter jag börjar bli skickligt trött på....; ovanstående & taco samt pizza skulle jag kunna klara mig utan i resten av mitt liv känner jag...

Efter middagen var det dax för båda knattarna att göra sig klara för scouterna & idag var det en scoutkompis mamma som körde både dit & hem. Så jag fick lite välförtjänt egentid, det blir inte många såna stunder under fm-veckorna, tyvärr. När mina små spårarscouter var ute på sitt äventyr så passade jag på att lägga in en massa viktvätt som mannen i huset hade roat sig med att vika under fm. Sen vart det ungefär lika delar kaffe, vila, surfande, tv-tittande & telefonskvaller m en kompis.

Kidsen var hemma igen vid kvart i 8 så då blev det kvällsmat på direkten & efter det så gjorde sig dottern klar för att gå & sova medans jag pluggade religion m sonen som har prov på kristendom, islam & judendom imorgon. Shit vad duktig han är; inte ett enda fel på allt han bör kunna för att klara provet. Han lär sig snabbt när det är något som intresserar honom.

Båda barnen somnade vid strax innan 21, sonen låg, som vanligt, & läste i sin älskade Harry Potterbok innan ha m en suck släckte lampan & somnade.

Dagens fniss;
När barnen kom hem från scouterna så bad jag dem att ta av sig sina scoutskjortor, schalar & söljor & lägga dem på sin plats i deras garderober & på en gång så har dottern fixat detta. Sonen däremot har en massa "ska-bara..." saker som bara MÅSTE fixas innan några scoutkläder ska tas av tydligen vilket slutade med att följande dialog utspelar sig:
Jag: "-Simon, kan du vara snäll att lägga scoutskjortan där den ska vara nu, så du kan gå ut i köket & käka din kvällsmat sen?"
Sonen: "-Mmmmmm....." Han står nu & lägger ner en dvd-film i sitt fodral & sätter sen fodralet på sin plats i Harry Potter boxen med stor omsorg & koncentration...
Jag: "SIMON; kan du fixa det N-U!!!"
Sonen: "-VAD???"
Jag: "- SCOUTSKJORTAN!!! Den ska in i garderoben...."
Sonen börjar nu gå runt lite planlöst som om han letar efter något & utbrister efter en liten stund: "-Men jag hittar den ju inte, var har du lagt den, mamma???"
Jag: "-Vilken!?!?!"
Sonen: "-Min scoutskjorta...."
Jag: "- Hjärtat mitt; titta i spegeln så ska du få se något!"
Sonen går ut i hallen & tittar upp på sin spegelbild, är tyst en liten stund & skiner sen upp i ett charmigt leénde; han har ju fortfarande på sig skjortan!!!

Vad kan man säga; han är så lik sin far så det blir löjligt ibland! <3

Nu är det dax för en väldigt trött version av mig att göra mig klar för en date med mitt kuddhav & sova så jag orkar upp vid kvart i 5 imorgon bitti, redo för en ny härlig dag på jobbet.

Godnatt alla fina <3

Kram C=)

trött.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0