Valpkursen som inte riktigt blev som man önskat... =/

Idag var det då äntligen dax för den sista gången på vår valpkurs & det enda vi gjorde var att köra lite olika tävlingar mot den andra kursgruppen som vår kursledare har, nämligen agilitygänget. Först stod vi i 2 led mitt emot varandra & skulle "sortera" om oss så att vi stod i bokstavsordning efter valparnas namn, sen efter deras ålder & sen i bokstavsordning efter respektive valps ras namn. När vi skulle byta plats i ledet så skulle vi gå slalom genom ledet & valparna var jätteduktiga & efter lite strul så fick vi ordning på det.
Därefter så skulle vi då återigen ägna oss åt det vi gjort varenda gång; den uttjatade agilitybanan dock i något förenklat utseénde idag: först över ett hopphinder (som låg på marken) sen vidare genom en tunnel för att avsluta med lite slalom & ytterligare ett liggande hopphinder innan vi rundade en kon & gjorde samma saker på vägen tillbaka. Sa jag att det var en valpkurs vi gått på & inte en agilitykurs!?!
Efter det så var det dax att gå ner till klubbstugan där vi skulle ha teori, trodde vi, men det var ytterligare en tävling som vår äppelkäcka kursledare hade knåpat ihop. Vi blev indelade i grupper utifrån vilken kurs vi gått & agilitygänget (3 sällskap) fick sitta i ett rum & valpgänget i ett annat. VI svarade på 4 frågor & en skiljefråga & slutresultatet visade på en brakseger för valpgänget!  VI såg fram emot den utlovade prisutdelningen men den uteblev då kursledaren inte hade hunnit fixa priserna eftersom hon hade jobbat över så hon sa bara att om vi åkte ner till Djurmagazinet & "flirtade" med nån kille som hette Kent (tror jag det var...) & hälsade från henne så skulle han plocka fram någon symbolisk liten sak till oss. För hon hade inte hunnit att fixa det...... Skitdåligt upplagt från början till slut. Känner mig så himla lurad på alltihop & vet att det är flera i gruppen som känner likadant, tyvärr.
När det började bli dax att avsluta så börjar hon prata om att vi skulle ha en kursutvärdering & skriva ner vad vi tyckt om kursen så var det direkt 2 sällskap från vår kurs som gick, de visade tydligt att de inte tänkte vara med på den delen av kursen. David & Simon gick ut med Gangster för att "rasta hunden" men i själva verket så packade de in hund & grejjor i bilen & satt bara & väntade på att jag skulle komma ut. Jag skrev ner de punkter som de ville ha svar på & la den lappen i fickan. På ett annat papper skrev jag följade:
"Vi har deltagit i valpkursen & vi väljer att maila vår utvärdering till den som är kursansvarig i klubben."
Och det är precis vad vi tänker göra i kommande vecka för om någon ska ha den utvärderingen så är det de som är ansvariga för hundklubben & inte kursledaren eftersom jag inte litar på att hon skulle ta den med sig & visa den vidare med tanke på att den inte kommer att vara speciellt positiv för hennes del.
Jag/vi vill jättegärna fortsätta att gå kurser med Gangster eftersom det är så galet roligt att jobba tillsammans med honom & man ser att han gillar att träna men det måste vara i ett betydligt mer seriöst sammanhang i fortsättningen. En annan av kursdeltagarna har en väninna som gått valpkurs på samma klubb men med en annan ledare & de har haft ett helt annat upplägg på den kursen, ingen agility över huvud taget. Där har de pratat om att ha en fortsättning till våren & kanske, kanske kommer vi att anmäla oss till den men just nu är jag väldigt osäker på om det verkligen blir så eller om vi helt enkelt vänder oss till en annan klubb för fortsatt kursdeltagande.
Känner mig skickligt lurad på vad jag fått för de totalt 1450:- som detta har kostat oss. Fick förvisso en jättebra bok men den har vi använt i kursen en gång & det var vid andra kurstillfället. Någon presentation av alla hundar som deltog blev aldrig av om man bortser från den enda som hann att göra det vid kurstillfälle 2. Sen bara spårade alltihopa ur & blev till någon agilitykurs för nybörjare eller vad man kan kalla det. Känns skit att det blev så men som sagt; i kommande vecka så ska jag maila till ansvariga inom klubben & förklara hur lurad jag känner mig & min ärliga åsikt om den aktuella kursledaren. Om jag hade varit typ 15 år & velat gå en agilitykurs så hade detta varit perfekt, men eftersom jag ville gå en valpkurs för att lära mig att förstå min hund & sedan gå vidare med flera kurser inom lydnad & ringträning framförallt så blev det bara så fel alltihop. Thank god att jag har en man med enorm hundvana & en uppfödare med stort kunnande, utan dem hade jag varit totalförvirrad som hundägare fortfarande.
Så ni som funderar på att gå en valpkurs i Jönköpingsområdet, tänk till ordentligt innan ni bestämmer er för vilken ni vill lägga era pengar på & ta reda på så mycket som möjligt om kursledaren INNAN!
 
Var rädda om er & varandra!
Kram C =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0