Onsdag & fortfarande förkyld....

Imorse var det kallt när jag skulle gå ut med Gangster; riktigt kallt, snudd vinter kändes det som! Termometern visade på den tropiska hettan av +-0 grader så nu hoppas jag att snön kommer snart! Längtar till advent & glöggmys, snögubbsbyggen i trädgården & vinterkläder! Jag vet; jag är inte som alla andra - älskar alla årstider utom våren så jag trivs rätt bra nu när det är iskallt ute & alla träd & buskar ändrar färg. Det enda som är trist är att det är så mörkt på mornarna & alldeles för tidigt på kvällarna men då försöker jag mysa så mycket som möjligt med långa varma bad, te & en bra bok i soffhörnet osv.
Allra bäst nu är barnens kommande födelsedagar, allt julpyssel & det faktum att en av mina goaste vänner snart, snart kommer att flytta in i lägenheten alldeles intill oss! Kommer bli så himla kul att ha henne så nära hela tiden...frågan är väl om hon insett ännu vad hon gett sig in på!!!! Solsidan kommer att bli en ännu bättre plats att bo på, de gamla grannarna kommer ju oxå att finnas nära oss så vi fyller bara på med ännu mer härliga människor i vår hörna av Hovslätt! Me like a lot!
 
Min förkylning verkar ha flyttat in här pemanent & jag snorar mer än vad jag trodde var möjligt, för att inte tala om denna eviga hostan....jaja, är det inte det ena så är det banne mig det andra! *don´t like so much...*
 
Hur går det då med vår matkasse kanske någon undrar! Jodå, alla i familjen gillar maten, även om kidsen ibland är lite tveksamma till det som serveras men de smakar på allt & betygsätter varenda måltid! Barnen har blivit mer intresserade av vad det är vi äter, hur man lagar det & är med allt som oftast & hjälper till. De har blivit mer medvetna om vad som är nyttig & onyttig mat & ser fram emot att hämta matkassen lika mycket som jag gör varje måndag!
 
Denna veckan ser menyn ut enligt följande:
TIsdag:Färsbiffar med basilika, blomkålsmos & kokt potatis
Onsdag: Het pastasås med skinka, fullkornslinguini & knaprig sallad
Torsdag: Rosmarinkyckling med kokt potatis, gräddig sås & sallad
Fredag: Ugnsstekt fläskytterfilé med äpple, morot & potatis
 
Måndagens middag blev föga exotiska fiskpinnar & pulvermos men vad gör man när man upptäcker att sonen har en synundersökning direkt efter att matkassen hämtats?! Mannens matplaner kastades omkull litegrann då det blev ett besök i stan istället som tog en massa tid, så på vägen hem löste de middaxproblemet genom ett snabbt stopp på ICA & barnen var självklart glada över att äta något de faktiskt har smakat på tidigare! Det roliga är att jag läste på facebook vad de skulle äta den dagen?!?!?! En bekant hade varit i affären samtidigt, åkt hem & berättat denna fantastiska nyhet för sin fru som sen la upp det på facebook som kommentar till en av mina inlägg??? Jag bara undrar; har människor inte roligare saker för sig så kanske det är dax att skaffa sig ett eget liv, eller vad säger ni som läser detta?
 
I fortsättningen kommer jag inte att lägga upp alla recept i bloggen utan kommer enbart att skriva vilka rätter som ingår i matkassen & den som vill testa någon av rätterna kan själv hitta alla recept på City Gross hemsida, tänk bara på att man inte kan se dem förrän veckan efter att de varit i matkassen. Enbart registrerade prenumeranter av deras matkasse kan se recepten samma vecka som de är med i matkassen.
2 av mina jobbarkompisar prenumererar på samma matkasse så vi brukar diskutera mat på rasterna i ännu större utsträckning än vad vi gjorde innan; typ "vilken rätt åt ni idag?" eller "när du gör det eller det receptet tänk då på att krydda si eller så" osv  Kul att fler har samma recept samtidigt, kul att jämföra åsikter om råvarorna, recepten & framförallt smaken på maten.
 
I övrigt så är det inte mycket att tillägga, jobbar ju kväll denna veckan så det innebär att jag är skittrött på förmiddagarna. SÅ himla skönt att ha Gangster nu, är ute minst en timme med honom plus alla kortare promenader. Man vaknar till liv när man måste ta en runda med honom med jämna mellanrum; inget soffslöande längre vilket är underbart!
 
Nu har jag drygt 2 timmar kvar av denna lediga fm innan det är dax att gasa truck i några timmar igen & dem tänker jag ägna åt att dricka kaffe, kolla lite på tv & vika en massa tvätt. Sen blir det den vanliga rutinen typ duscha, byta om, måla dit ansiktet & packa väskan. Another day in paradise med andra ord!
 
Längtar till helgen då jag får ägna 2 dagar enbart åt att umgås med några av de finaste vännerna som finns, sånt mår man bra av & lever länge på!
 
Var rädda om er & varandra!
Kram C =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0