Kennelträff i Lammhult!

Igår var det äntligen dax att åka ner till Lammhult & träffa (nästan) alla valparna från både Konstnärskullen & Solskenskullen. Ja, valpar & valpar är väl att ta i med tanke på att killarna från förra årets kull var "ganska" stora nu!
Vi mötte upp med Ing-Marie, Magnus & Triton utanför stan för att fixa klart presenterna till vår uppfödare & till valparnas pappas matte & husse. Ing-Marie hade fixat jättefina skålar & jag hade fixat en massa hundgodis som vi fyllde dem med. Så där stod vi i kylan & slog in presenter ovanpå Gangsters bur & de blev jättefina när vi var klara!
Hur faten såg ut innan vi fyllde dem kan ni se här:
 
 
 
 
Visst blev de fina! Vi var skitnöjda med resultatet i alla fall. Det är ett företag i Linköping som vi har beställt dem hos & de dekorerar dem efter ens egna ideér. Både Linda & Jorid vart jätteglada för dem, kul att kunna överraska någon så där oväntat!
Vi kom fram till Lammhult sist av samtliga deltagare så Linda ringde när vi hade typ 5 minuter kvar & sa att vi skulle åka till Lammhults Möblers stora lager. Utanför där så stod det fler Eurasier än jag hann räkna & den ena hunden efter den andra fick mig helt mållös; vilka fantastiskt vackra hundar vi har! Och STORA!!! Hanarna från förra kullen var det riktigt roligt att få träffa; de är ju faktiskt storebrorsor till vår lille Gangster allihopa! Och om han blir ens i närheten så fin så kommer jag vara överlyckligt, här kommer lite bilder där några av dem syns:
 
 
Jag tycker att Gangster har blivit jättestor på bara några veckor, men när han står intill en av sina bröder så ser man ju en "viss" skillnad i storlek, eller hur! Kolla in svansarna t.ex. - det kommer att bli "lite mer" pälsa att hålla ordning på framöver men vad gör väl det med tanke på hur otroligt fina de är våra älskade eurasier?
 
Fina Zacco med matte!
 
Ytterligare en av de ursnygga bröderna från Konstnärskullen, tyvärr kommer jag inte ihåg vem av dem detta är men jag är säker på att Linda kommer att fylla i namnen på dem när hon kikat på bilderna!
 
Vi startade dagen med en härlig skogspromenad & fösökte få till ett par gruppbilder på alla hundarna vilket inte var det lättaste! Men några riktigt bra bilder vart det i alla fall till slut & här kommer några där de flesta av hundarna syns;
 
 
 
 
Gangster & hans båda brorsor Triton & Nemo satt still i ungefär 5 sekunder så då passade fotografen på att föreviga de 3 stiliga killarna!
 
Familjefoto på  Solskenskullen!
Gangster & 4 av hans totalt 6 syskon, pappa Helmer (som åkt från Norge ihop m matte & husse för att få träffa sina barn idag!) längst till vänster & mamma Enja längst till höger!
Kolla in Helmer; han är definitivt en av de vackraste hundarna jag någonsin träffat; maffigt stor, så himla lugn & så galet vacker att man bara vill borra in sitt ansikte i all hans päls när man träffar honom! Och med tanke på att Gangster är son till honom så kan man nog ana vad vi kommer att ha här hemma om ett par år; en STOOR, lugn & galet vacker hund!!!
 
Familjefoto på Konstnärskullen!
Mamma Enja sitter i mitten med 2 av sina söner på vardera sida, en av dem hade åkt ända från Norge för att kunna vara med idag. Det finns ytterligare 2 killar i denna kull men de kunde tyvärr inte komma idag.
 
 
Samling inne på Lammhults Möblers lager för nu var det dax för lite olika träningsmoment!
 

I ena änden av lokalen satt barnen & tittade på vad som hände......
 
....& i den andra satt Lindas & Maddes hundar & kikade på vad deras mattar hade hittat på för massa träning åt alla de andra hundarna!
 
Sanna säger "genom" & pekar på tunneln.....
...& Simon satt på andra sidan tunneln & gav honom godis! David fotade hela tiden; familjeteamwork när det är som bäst!
 
Sen visade han att han kan hoppa över hinder, även om han försökte fuska & springa runt för att snabbare få godiset, men det funkade inte för då lyfte Sanna bort skålen & så fick han göra om igen!
 
 T.o.m. slalom funkade ganska bra när han slapp ha kopplet på sig, han funkar bäst i träning om han inte är kopplad.... kan det bero på att jag har koll på min hund?!?!?! Tydligen för han var jätteduktig i de olika momenten även om han smet iväg när någon annan skramlade med godis på nån av de andra stationerna, men han är ju faktiskt bara 5 månader så jag är otroligt imponerad över hur bra det gick att träna med honom lös då det faktiskt fanns en hel massa andra hundar i lokalen! Så stolt över vår lille ulltuss!
 
Lindas syster var poträttfotograf dagen till ära & fotade en massa bilder på hundarna för kommande uppdatering till Teddywood´s hemsida. Gangster visade att han minsann både kan stå & sitta grymt bra & återigen vart man påmind om vilken fin kille vi har & vad duktig han är! (köttbulle i mattes hand kan ha med saken att göra!!!)
 
Efter avslutad träning så samlade vi ihop oss i personalmatsalen på Lindas arbetsplats & det var dax för en BBQ då alla hade med sig något att elda på grillen; vi käkade hamburgare & korv!
 
Linda hade fixat en frågetävling & vi fick 8 rätt av 10 & vann ett stort tuggben till Gangster. Sen fick vi även en present från Jorid & Linda & i den påsen så fanns det ännu mera godis till den lille gangstern så nog kommer han att bli ännu mera bortskämd än han var tidigare med godis att gnaga på!
 
Efter en hel dag med träning, fikande, prat & fotande så var det så dax att säga hejdå för den här gången. En fantastiskt rolig & intressant dag var till ända & jag gissar att många med mig hoppas att vi gör om detta igen!
Tack du underbara uppfödare för ditt engagemang & ditt intresse för alla dina hundar. När man hämtat sin valp hos Teddywood´s kennel så har man inte bara en ny familjemedlem; man får en ny vän för livet oxå. Tack Linda för alla gånger du svarat på alla mina knäppa frågor via telefon, sms & facebook. Tack för alla tips & råd du gett oss på vägen fram till där vi är idag & jag är övertygad om att du alltid kommer att vara lika engagerad i alla dina hundar & deras nya familjer oavsett hur långt bort de befinner sig. Du har alltid tid för oss alla & jag hoppas att du kommer att utöka din kennel med ännu fler valpkullar, fast du får gärna vänta ett par år innan det är dax igen; Gangster är lite för liten för att bli storebror ännu!!! Och hans förvirrade matte är inte helt redo för ännu en hund just nu, men om ett par år så.......!!!!
 
Jag vill avsluta med att sända ett jättetack & kramar i massor till alla i Lindas härliga familj för att ni hjälpte till att göra denna fantastiska dag möjlig!
 
Var rädda om er & varandra!
Kram C =)

Kommentarer
Postat av: Linda Hagelvik

Blir så rörd att jag börjar gråta när jag läser dina fina snälla ord Cariina <3
Och både jag och Jorid fällde glädjetårar igår över vilka otroligt vackra presenter ni gav till oss !!
Jag är så stolt över "mina" valpar och över vilka härliga familjer de fått...
Jag har lagt ner mycket tid & energi på dessa guldklimpar och vet ju att de har det fantastiskt bra hos er :)
Gangster var fantastiskt duktig vid träningarna igår, ni har lyckats så bra med honom - stolt är jag & rörd <3

Kram en lycklig uppfödare

2012-10-07 @ 14:54:51
URL: http://www.teddywood.se




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0