Nu är namnen klara!

Efter mycket klurande så har Linda nu bestämt namn till alla ulltussarna i kullen & de kommer att heta:

Grabbarna heter:
Teddywood´s Texas By Sunshine
Teddywood´s Timon By Sunshine
Teddywood´s Tintin By Sunshine
Teddywood´s Triton By Sunshine

Tjejerna heter:
Teddywood´s Tigra By Sunshine
Teddywood´s Tingeling By Sunshine
Teddywood´s Troja By Sunshine

Här på Solsidan så kommer familjen snart att utökas med en lite kille som heter "Teddywood´s Tintin By Sunshine" men till vardags så kommer han att lystra till det namn barnen redan valt åt honom; "Gangster"!

Vi vet inte ännu vilken av de små som kommer att bo hos oss, men efter att vi har träffat dem alla & lämnat önskemål om vilken/vilka favoriter vi har alla vi väntande valpköparfamiljer så kommer Linda att pussla ihop så rätt kille hamnar hos oss.

Jag har verkligen inte fattat att det om ca 6 veckor kommer att finnas ytterligare en familjemedlem att ansvara för men varje gång jag tittar på vardagsrumsgolvet så ser jag denna & ler för mig själv sådär fånigt som bara en blivande valpägare kan;

Det finns faktiskt ett till föremål hemma hos oss som skvallrar om att vi snart ska få tillökning & det är en vattenskål i keramik som vår älskade Mascot hade, vi har alltid haft den undanställd i ett av köksskåpen eftersom vi i alla dessa år vetat att det förr eller senare skulle flytta in en hund i vår familj igen <3

Bortsett från dessa saker så har vi köpt en kanonbra bok om den första tiden m hundvalpen & vi har tittat på olika varianter av bilbur & bäddar till honom men inte bestämt oss hundra för vilken variant det kommer att bli i slutändan. Det är några av alla de funderingar som jag ska prata m Linda om när jag träffar henne, har en lååååång lista på frågor & funderingar som jag vet att hon kommer att hjälpa oss att reda ut!

Avslutar med en nytagen bild på en av de små, på bilden 2 veckor "gammal" <3



Nu ska jag fixa mig lite lunch & sen väntar solen på mig i trädgården innan jag ska dra till mitt galet roliga jobb igen!

Kram alla ni fina därute! Var rädda om er & varandra <3
Kram C =)

Kommentarer
Postat av: Linda Hagelvik

Så roligt att läsa din blogg Cariina :)

Kommer bli så spännande att följa Gangster (Tintin) här framöver <3



Kram Linda & alla Sol-valparna

2012-05-24 @ 21:00:49
URL: http://www.teddywoods.se




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0