Morgonstund har guld i mun, sägs det...

...och det stämmer rätt bra på hur det känns i denna arla stund! Jag vaknade vid 6 imorse & kunde bara inte somna om, minns inte när det iträffade en söndag senast! Gissar att det kan ha ett direkt samband med det faktum att vi om några timmar drar till kenneln för ett besök igen! Längtar efter att få träffa alla valparna, men idag är ju faktiskt första gången som vi träffar dem & kan lyfta upp en av dem & faktiskt säga att " det här är VÅR hund"! Det är en häftig känsla att snart vara i mål efter ett par års letande efter först rätt ras & sen rätt kennel & sen följde ju en lång väntan innan vi helt säkert visste om det skulle bli valpar & i så fall hur många de skulle bli & slutligen den stora frågan "skulle en av dem verkligen bli vår?" Men nu vet vi svaret på det & alla 4 i familjen räknar ner hur många dagar det är kvar tills han flyttar hem till oss!

Gårdagen rullade på med många glada skratt, god mat & en smarrig citrontårta till kaffet. Pappa var snäll & hjälpte David att fixa en gasolläcka på husvagnen så nu är det tätt & säkert igen; skönt. Han hade tagit med sig sin "mätargrej" så de kunde snabbt fixa till det.
Barnen var, som alltid när det är fint väder, ute med kompisar på nån av gårdarna & lekte; man ser inte mycket av dem på dagarna längre, det är alltid någon kompis som kommer & vill leka med dem (eller frågar "om de ska va´" när det gäller sonen!!! De bärjar bli stora de små krypen!) enda gångerna de kommer in är när de ska äta, gå på toa eller om det spöregnar för då vet de att det är okej att dra igång tv-spelet, men då har de oftast med sig en eller flera kompisar in.
Det är skönt att se att de alltid har någon att vara med & de har blivit väldigt sociala båda 2 & det märks så tydligt att man blir mindre & mindre viktig att vara i närheten av om dagarna. Det är nog tur att Gangster snart flyttar hit så jag får en liten "bebis" igen! Hahahaha!!!
Kvällen tillbringade jag som 4-barnsmorsa eftersom båda barnen hade en kompis här som skulle sova över! Det var lördaxmys m chips & filmen Dumbo & alla 4 skötte sig exemplariskt & lyssnade på oss när vi sa till dem. Vid 21-tiden var det godnatt & tjejerna låg & läste & fnittrade en stund innan de somnade gott i Sannas säng.
Killarna däremot var lite svårare att få att koppla av så de somnade men när de lagt ifrån sig sina älskade mobiltelefoner på hyllan så kom även de till ro & det blev väldigt tyst när alla 4 somnat! Jag & David kikade på nån film på tv, men jag var supertrött så vid 23-tiden så var det nattedax även för mig. Alldeles lagom till att jag la mitt lilla söta huvud på kudden för att sova så öpppnade himlen sig & det började ösregna & åska, men det försvann lika fort som det kom så ingen av barnen vaknade utan alla 4 sover fortfarande (klockan är drygt kvart i 7 sön morgon nu!) Snart kommer de att komma uppsmygande & vill ha frukost hela högen antar jag så innan dess ska jag försöka få undan den sista viktvätten så jag slipper det senare idag.

Jag återkommer givetvis lite senare idag med en massa bilder från vårt valpgosande i Lammhult; tills dess så får ni hålla tillgodo med följande fina bild:

~ Än står tältet upp, trots tappra försök att riva det!  ~

(bilden är lånad från Teddywood´s hemsida!)


Var rädda om er & varandra!
Kram C =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0