Sista semesterveckans...

...första dag är snart till ända. Ska bli skönt att komma in i våra vanliga rutiner på måndag igen, det har varit en, minst sagt, händelserik semester så här långt!
Idag startade vi dagen ungefär som vi gjort de senaste dagarna; Gangster väcker oss vid 5 tiden & vill gå ut & kissa & framåt 7 går vi upp, han & jag, & morgonmyser medans de andra fortfarande sover. Frukost & morgonpromenad går kanonsmidigt med serdu det där med att bajsa när man går i koppel är inte hans grej verkar det som; han är fullt upptagen med att nosa på allt & smaka på det mesta som kommer i hans väg. Jaja, förr eller senare så kommer det att ordna sig med den saken, än så länge så gör han "nr 2" när han får springa ut i trädgården men jag hoppas att jag kan komma på något bra sätt att få honom att klara av att göra det även när han har selen & kopplet på sig.
På fm drog jag iväg & handlade mat & sprang på en gammal bekant som jag vart ståendes att prata med inne på ICA. Vad vi pratade om? Våra jämngamla barn & våra hundar!!! Hahaha, hur hundnördig har man blivit; överallt träffar jag på människor som har hundar & alla faller de pladask för Gangster, men å andra sidan så är det rätt svårt att inte göra det, men vem är partisk? Jag?!?!
Sen rullade dagen på med bullbak & det blev även en rabarber/jordgubbspaj fixad, måste hålla mig sysselsatt när Gangster sover för när han är vaken så är jag mest med honom i olika situationer. När vi lokaliserat barnen, som är ute med kompisar från det att de vaknar tills de går & lägger sig, så fikade vi på altanen. Knappt hade vi hunnit börja fika förrän polissirenerna började låta VÄLDIGT nära oss. Det visade sig att det varit ett inbrott i en lägenhet i andra änden av området & polisen tog dem på bar gärning. Men en hann tydligen smita iväg så det var ett antal polisbilar & ännu fler poliser i krokarna i ett par timmar under em/kvällen. Lite läskigt då de sprang med spårhund i skogen runt området & hittade en massa stöldgods som tydligen inte bara var från det aktuella inbrottet. Jaja, så småningom så hade polisen samlat ihop både stöldgods & bus & drog från området under tiden som jag var iväg & tog en långpromenad med en kompis.
När jag kom hem så passade David på att dra ut på en promenix så då roade jag mig med att mata vår lille gangster & efter en kort kvällspromenad så tyckte jag att det var en bra idé att se till att borsta hans päls eftersom han har skaffat sig den äckliga vanan att dra upp daggmaskar, tugga på dem & sen rulla sig i gegget....*blääääääh!*
Sagt & gjort, med kardan, kammen & ett par tuggpinnar i högsta hugg så satte jag igång. Han satt & låg så fint när jag borstade honom & sen när det var klart så ville han leka lite så vi "spelade fotboll" på tomten han & jag! När jag gick in för att sätta mig här så följde han med så snällt & la sig på golvet vid mina fötter. Efter typ en sekund så ställer han sig upp & börjar ulka & sen kom det kräk i två omgångar. Jag vill INTE veta vad han hade mumsat på i trädgården men det såg ut som såna där djur som jag inte alls gillar & jag började må så illa att jag själv nästan kräktes.....
Eftersom jag var själv hemma med honom så var det bara att gilla läget & städa upp. Samtidigt gick han ut & la sig på gräsmattan & somnade. När jag var klar så gick jag ut till honom & satte mig intill honom men då flyttade han på sig & jag lät honom få vila ifred. Snacka om att man känner sig som den elakaste matten i världen just nu; först matar jag honom så han är mätt & sen borstar jag hans päls....jag borde vetat bättre & väntat med det tills han fått busa av sig & började bli trött istället ju, men det är väl bra att man lär sig av misstaget antar jag. Han kom in & drack vatten & sen la han sig tillrätta i närheten av mig & somnade igen. Jag ringde David som lugnade mig & nu kom David tillbax från sin promenad & myser med Gangster så nu känns det rätt okej igen.
Nu ska jag ta mig ett bad & sen blir det dax för bädden.
 
Orkar inte lägga upp några bilder idag, fattar fortfarande inte hur jag ska göra för att kunna blogga från mobilen & det är i den jag har alla nytagna bilder på älsklingen. Får se om jag hinner luska reda på det imorgon!


Var rädda om er & varandra!
Kram C =)

Kommentarer
Postat av: Ing-Marie Hägg Nilsson

Oj ,vad kul det är att läsa om Gangster och ert liv! Ni verkar ha det härligt med lille killen :) ja, inte när han mår dåligt av för mycket mat och tuggpinnar, hehe. Men han verkar ha repat sig snabbt.

Jag känner igen många saker som Triton ägnar sig åt. Bland annat det där med att ha vatten i hela köket, haha. Vi har börjat ge honom mindre mängd vatten i taget och det funkar... iaf oftast.

2012-07-10 @ 10:10:54
URL: http://eurasierhund.se



Postat av: Linda

Gör som jag när jag fotat med mobilen: Maila bilderna till dig själv så har du dom snabbt och smidigt på datorn =)

2012-07-11 @ 08:21:24
URL: http://paivys.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0