Hämtaredagen är här!

Tänk att alla veckor av väntan äntligen är över, om bara 1 timme så sitter vi i bilen & far iväg för att hämta vår hett efterlängtade lille busige Gangster!

Bortsett från alla diverse prylar vi köpt såsom leksaker, bajspåsar, biabädd, bilbur m dyna, fästingplockare & tuggpinnar etc. så är en hel massa annat nu klart oxå;
Imorse tecknade jag en valpförsäkring & den gäller med start idag. Bolaget vi till slut valde blev Folksam då de hade bäst villkor & väldigt bra pris. Skönt att slippa fundera på den saken mer. Försäkringen kostar 168:-/månad - galet billigt med tanke på vad den innefattar, känns tryggt att ha en bra försäkring ifall något händer framöver.
 

Efter ett tfn samtal med en mycket trevlig sköterska på djursjukhuset fick jag reda på att en 12-veckorsvaccination kostar 450:- & det räcker att man ringer & bokar tid ungefär en vecka innan det är dax för det. Smidigt fixat! Hon berättade även att nästa vaccineringstillfälle kommer att bli när han är ett år gammal. Skönt att man inte behöver åka till vetrinären oftare än så, åtminstone när det gäller alla rutingrejjor som "måste" göras när man har ansvar för en liten hundvalp. Klart han ska bli vaccinerad på djursjukhuset; det var ju faktiskt där han föddes!
 
~ Alldeles nyfödd liten kille ~

Blev så galet glad imorse när jag kollade igenom mina mail; där låg en bekräftelse på att vi börjar valpkursen den 12/8; en söndag!!! Kunde inte passa bättre med tanke på hur jag jobbar, det går riktigt bra med allt som måste fixas - det lixom bara trillar på plats som av sig själv & resultatet blir bättre än jag vågat hoppas på! Jag sa redan tidigt i våras att "jag önskar att det fanns en valpkurs som var på lör/sön, eftersom jag jobbar kväll varannan vecka..." och så bara finns det en söndagskurs som dessutom är klockan 16.00 så tidsmässigt blir det kanon. Man har flyt ibland helt enkelt! Kursen kostar 1300:- plus medlemskap i klubben som kostar 150:- per år. Här hittar ni hemsidan till den hundklubb vi valt att tillhöra med Gangster; http://www.junehundklubb.se/
 
~ Skön sovstil hade han som liten! ~

Idag for jag iväg till Djurmagazinet för att köpa lite mat till Gangster & den sorten han får hos uppfödaren fanns inne idag så jag passade på att köpa en säck på 15 kilo till honom. Blev förvånad över att det inte var dyrare; den kostade 469:- & med tanke på att han ska äta drygt 3,5 dl per dag enligt doseringen så lär den ju räcka ett tag!
 
Jag avslutar med en bild som imponerar stort på mig, för hur 17 lyckas man få hela gangsterkullen att sitta stilla så länge så man hinner att få med dem allihop på en & samma bild!?!? Ljuvliga är de & idag är de bara 4 kvar när vi kommer eftersom tre av dem flyttade till sina nya hem igår!
 
Nu finns det inte så mycket mer att göra än att bara vänta på att klockan blir halv 2 så vi kan göra oss klara för att åka iväg. Nästa inlägg jag skriver blir efter att vi har fått hem vår lille älskling!
 
 
Var rädda om er & varandra!
Kram C =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0