9 veckor

 
TIsdag

Idag fyller solskenskullen hela 9 veckor, det är helt galet hur fort tiden går. Gangster fick ett tuggben modell större av oss idag så nu är han sysselsatt med att gnaga på det & inte sin stackars mattes händer, armar & ben!

Vi hade middagsbesök idag då pappa & hans sambo tittade förbi ett par timmar. VI skulle ha grillat men eftersom det regnade i stort sett hela dagen, mer eller mindre, så lagade vi maten inomhus.
Till kaffet hade jag fixat en sån där sommartårta som alla vart helt tokiga i förra sommaren när jag började göra den, så här ser den ut;

 
Hela dagen har det varit mycket människor här, både små & stora kompisar, vaktmästaren & våra middagsgäster & Gangster brydde sig inte nämvärt myket om att det var en massa människor runt honom. Han verkar ha bott in sig & hittat sin plats i familjen.
Han fick 2 olika tuggben av pappa & Rosa när de kom, hur gulligt var inte det av dem då att tänka på honom & ta med sig en present till honom första gången de träffade honom! Mycket omtänksamt!
I övrigt firade han sin 9 veckorsdag genom att få en fästing i pälsen =( Simon upptäckte den & sa till David som plockade bort den & förpassade den till fästinghimlen. Äckliga små kryp det där. *blääää*
 
Via nätet så satt jag & David & kollade efter framtida hundutställningar; vi hittade flera stycken som inte är så långt bort geografiskt sett med tyvärr så är de för tidigt i tiden eftersom han måste vara 4 månader innan vi kan delta på någon utställning med honom. I Jönköping så är det en utställning den 26/8 men eftersom Gangster inte fyller 4 månader förrän den 8/9 så kan vi inte vara med på den, en det kommer fler tillfällen. VI har hittat en som vi kommer att anmäla honom till men den ligger lite längre fram i tiden så vi väntar lite till innan vi skickar in en anmälan dit. Ska bli spännande & se hur framförallt jag kommer att klara av det, det kommer att vara skitnervöst men jag är alldeles för nyfiken på den världen för att låta bli känner jag!
VI hann även att boka in en helg framöver då vi ska campa ihop med goda vänner, ska bli spännande att se vad Gangster gillar husvagnslivet lika mycket som resten av familjen gör. =)

På kvällen kom Johanna förbi & käkade kvällsmat med oss & busade lite med Gangster. Hon hör ju till familjen så det känns viktigt att de kommer bra överrens hon & Gangster. Dessutom så är hon en av de få som kommer att få vara hundvakt framöver när vi behöver det.
 
Vädret har det varit lite si & så med idag men jag klagar inte eftersom med tanke på vad vi har inplanerat denna sista semestervcka så är det underbart att det är lite svalare ute. Dessutom så är det perfekt att vara ute med Gangster & träna med honom i trädgården när det inte är smällhett för då hade varken han eller jag orkat hålla igång. Sommarvädret kommer väl så småningom antar jag så då får vi sola & bada då istället, dessutom så har vi ju redan haft ett gäng dagar med kalasväder så det vore synd att klaga känner jag!
Ännu en dag fylld av roligheter tog slut & nu är det bara 5 dagar kvar innan vardagen kickar igång igen så smått vilket känns skönt. Saknar både jobb, jobbarkompisar & vanliga hederliga vardagsrutiner. Känns väldigt lyxigt att starta vardagen igen med en eftermiddagsvecka vilket innebär en hel del egentid på vardagarna; något jag inte har haft i överflöd under semestern & ni som känner mig kan säkert gissa hur rastlös jag blir när egentiden inte existerar på ett par veckor - den är skitviktig för mig.
 
Var rädda om er & varandra!
Kram C =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0