Lite gott & blandat i Gangstervärlden!


Dessa 2 ting tillbringar jag mycket tid med; boken från valpkursen & klickern! Fast i ärlighetens namn så tycker jag inte att det gör så stor skillnad att klickträna eller att "bara" ge beröm när jag tränar m honom, han fattar lika fort om han gör rätt eller inte & om jag säger "brrrraaaaa" eller om jag klickar när han gör rätt så vet han att han får en godis direkt efter.


Man är inte lika söt & gullig när man står inlöddrad i schampoo i badet, eller hur!


Men så fort pälsen torkat så är man fluffigare än nånsin, dessutom luktar man annorlunda...åtminstone tills nästa tillfälle bjuds så man kan sticka ut & rulla sig i söndertuggade daggmaskar igen! =)


Fortfarande så gillar han att sova tätt intill diskmaskinen när den är igång!


Gangster visar att han har blivit jätteduktig på att stå när hans matte säger kommandot! (och har en korvbit i handen åt honom!)


Varför skaffade man en biabädd till honom när han ändå somnar på plats & ställe där han råkar befinna sig när han blir trött?!


Med hjälp av 2 små gummisnoddar & en snäll uppfödare så fick Gangster "vuxenöron" som Sanna kallar dem! Nu hoppas vi att de ska resa sig upp så han slipper ha tofsar bakom öronen hela livet!!!


En favoritsyssla; jag lägger några godisbitar under en liten burk eller ett grytlock - sen är det upp till Gangster att klura ut hur han ska komma åt godbitarna!




En av de absolu bästa bilderna som tagits på vår fina kille hittills. Jag tror att det var Ing-Marie som tog bilden på vår valpträff, riktigt bra vart den i alla fall!

Var rädda om er & varandra!
Kram C =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0