Tänkvärt <3

Fick en kommentar idag på jobbet som fick mig att tänka till litegrann, funderar på om det är en allmän uppfattning om hur jag är eller om det enbart vad var den här personen tyckte om mig i just den stunden, jag skiter egentligen i vilket för det fick mig att tänka till på vissa saker & det i sin tur gjorde att jag kände en ännu större glädje inombords;
Satt & pratade m några jobbarkompisar & en av dem var allmänt trött, deppig & väldigt anti allting. De andra försökte peppa henne med positiva uttalanden som "det ordnar sig ska du se" etc. När hon hade gnällt en stund så sa jag bara "om du inte trivs med situationen så är det väl bara du ändrar på den"....fick svaret "det är inte så himla lätt", då sa jag direkt att "det är precis så enkelt för om DU inte trivs med en situation så är det faktiskt bara DU & ingen annan som kan ändra på den" & så är det ju faktiskt, eller hur; ingen annan kan ändra på något som man själv inte trivs med. Det är bara man själv som genom att göra ett aktivt val kan ändra på saker & ting i sitt liv. Då säger hon lite surt "du är alltid så ÄCKLIGT positiv......!?!?!?!"
Jag vart bara tyst & började fundera på om det var menat som en komplimang eller inte!
Jag svarade bara att "jajamensan, det är jag, men det finns en massa orsaker till att jag är det oxå..." Sen gick jag iväg därifrån.

För det är så här mina vänner:
Jag var 20 år när jag fick veta att jag aldrig skulle kunna få biologiska barn...

Jag har varit närmre döden än vad någon kan ana när de träffar mig pga att en människa slog mig så illa att min rygg för alltid är förstörd & jag lovade mig själv att ALDRIG mer leva i en relation med en annan människa igen i detta livet.... min trasiga rygg satte stopp för min fortsatta träning i form av främst löpning eftersom varje gång jag satte ner fötterna i marken så gjorde det så ont att jag slutade....

Jag blev en gång sviken av en människa på det värsta sättet man kan tänka sig & fick i och med det enorma skulder hos kronofogden som aldrig verkade minska......

Idag har jag 2 fullt friska ungar (och ja; båda är mina rent biologiskt sett!) som gör mig galen av lycka varenda dag, jag är gift & lever tillsammans med mannen som är pappa till mina barn, efter 12 års förhållande så pirrar det fortfarande i magen på mig när jag ser honom! Idag är alla betalningsanmärkningarna borta & jag lever ett gott liv där jag kan unna mig vad jag vill när jag vill det! Jag tränar både löpning, simning & zumba flera gånger i veckan & jag är omgiven av människor som älskar mig bara för att jag är jag, så tro mig;
...JA, jag är äckligt positiv för det mesta för med tanke på vad jag har gått igenom i mitt liv så vore det väl konstigt om jag inte var det eller hur???? Jag vet hur det känns att vara ledsen & bitter, trasig i både kropp & själ så nu när jag är hel igen så tänker jag banne mig le varenda sekund jag är vaken & varenda människa jag möter får ett leénde av mig för vet ni; leénden smittar & tillvaron känns så mycket bättre att vara i om man har ett leénde på läpparna, eller hur!

~Le mot världen & den ler tillbax!~

Kram C=)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0