Sol ute, sol inne, sol i hjärtat, sol i sinnet!

ÄNTLIGEN fredag! Och för första gågen denna vår så möts man av strålande solsken från en klarblå himmel; underbart!

Denna lediga fm ska jag dra till A6 för att fixa presenter till 2 av dotterns klasskompisar som har kalas senare idag, Pet Shop figurer sa dottern med bestämd min när jag frågade vad de önskade sig; 2 var skulle jag välja så det är bäst att mamman i det här huset levererar idag! Pappan i huset får det stora nöjet att slå in dem & skriva korten samt skjutsa & hämta vår lilla arvinge i em/kväll! Själv ska jag ju dra till det bästa jobbet som finns & roa mig mellan 15-21 ikväll!

Fick ett mail tidigare från uppfödaren där det stod lite info om datum/tid som vi ska åka & träffa alla puppiesarna & hon hade även skrivit lite info om valparnas utveckling & vikt etc. Sen skrev hon att vi kommer att få med oss lite info om vad vi bör tänka på & vad vi bör skaffa innan Gangster flyttar hit; jag är redan ett steg före dig Linda, för här finns en lista på ett par km (känns det som iaf!) med frågor & funderingar från det lilla livets MYCKET förvirrade matte!!!! Jag läser mail, uppdateringar på facebook & på kennelns hemsida om dessa 7 små underverk dagligen, men min hjärna kan inte ta in att en av dem faktiskt kommer att flytta hit. Hem till oss....för att stanna.....känner mig så vansinnigt hedrad över det faktum att just vi blev en av de utvalda familjerna som kommer att få ta hand om en av solskensvalparna.....jag tror inte att någon kan fatta hur stort det känns för mig. (undrar förvisso fortfarande vad det var som gjorde att vi blev en familj av "the chosen ones!)

Avslutar med lite nya bilder på älsklingarna:

~ De har börjat busa med varandra & alla har nu öppnat ögonen, snart är det full fart i ett kök i Lammhult! ~


~ Mamma Enja pussar på lille herr gul! ~

~ Unge herr blå är en riktig liten livsnjutare; istället för att trängas i mjölkbaren så la han sig som en pannkaka på golvet & somnade med båda bakbenen rakt bakåt & ett framben framåt & det andra utmed sidan! Någon skrev på fb att han ser ut som en liten sork & jag är benägen att hålla med! En väldigt söt liten sork! ~

~ Lille herr orange står (o)stadigt på sina små ben & kikar på världen! Kan man bli sötare än så här? Jag tror inte det! Han har vunnit mitt hjärta den lille fightern som fick en tuff start i livet & var/är den minsta av de 7, men han är på gång att ta igen förlorad tid & växer som han ska. Han är min favorit eftersom han verkar ha en så härlig röd färg men främst för att han är en liten överlevare som klarat tuffa motgångar redan under sina första veckor i livet; han kommer att bli en stark & bestämd kille när han växer upp tror jag. Envis som synden & med en kämparglöd som kommer att ta honom långt i livet! Kanske, kanske är det just han som kommer att bli min löparkompis framöver.....snart vet vi..... <3

Nu hinner jag inte sitta här längre, vardagen ropar på mig så nu tänker jag slänga min slitna kropp i duschen så jag ser lite piggare ut innan jag drar iväg på presentshoppingäventyr!

Ha det bäst mina vänner, det tänker i alla fall jag ha en härlig dag som denna!
Var rädda om er & varandra <3

Kram C =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0